ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ύπαρξη ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου στην Ελλάδα δεν είναι κάτι πρόσφατο, όπως θα πιστεύουν οι περισσότεροι. Σαράντα χρόνια πριν, η τεχνολογία αυτή υπήρχε στην Ελλάδα και μάλιστα στη Σύρο, όπως αναφέρει αρχιτέκτονας και βιομηχανικός σχεδιαστής αυτοκινήτων που ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του συγκεκριμένου οχήματος.
«Σε μια χώρα εξαρτημένη πλήρως από το πετρέλαιο, δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες προσπάθειες ώστε να απεξαρτηθεί από αυτό, αξιοποιώντας το ενεργειακό χρυσάφι που ο ήλιος προσφέρει δωρεάν. Με την ανάπτυξη του απλού και εύκολου κατασκευαστικά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα οφέλη είναι πολλαπλά: μειώνονται τα έξοδα για την αγορά πετρελαίου, δημιουργούνται εργοστάσια κατασκευής φωτοβολταϊκών, μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ μειώνονται και οι ρύποι, συμβάλλοντας αποφασιστικά και στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.»
Ο Γιώργος Μιχαήλ, αρχιτέκτονας και βιομηχανικός σχεδιαστής αυτοκινήτων, μίλησε για την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα πριν από 40 περίπου χρόνια:
‘’Ο Γιάννης Γουλανδρής, της γνωστής οικογένειας εφοπλιστών, είχε δημιουργήσει μια μικρή παραγωγική μονάδα κατασκευής αυτοκινήτων που έγινε μέσα σε ένα παλιό νηματουργείο, δίπλα στα ναυπηγεία του ΝΕΩΡΙΟΥ στην Ερμούπολη της Σύρου. Το Δεκέμβριο του 1973 ο Γουλανδρής με προσέλαβε να αναλάβω τη μετατροπή ενός ηλεκτρικού διθέσιου αυτοκινήτου από την Αγγλία, του ENFIELD ( Ε 465) στο μοντέλο Ε8000. Εκείνη την περίοδο κατασκευάστηκαν περίπου 140 κομμάτια που έφυγαν όλα για την ΔΕΗ της Αγγλίας (περίοδος 1973-75). Το Ε8000 ήταν ένα διθέσιο όχημα, ουσιαστικά ίδιο με το αγγλικό, με ακριβώς τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά και το ίδιο ακριβώς σχήμα. Η μόνη τους διαφορά ήταν ότι αυτό που κατασκευάσαμε εμείς ήταν από αλουμίνιο και οι πόρτες του δεν ήταν συρόμενες αλλά άνοιγαν με το συμβατικό τρόπο. Την κίνηση έδινε ένας ηλεκτροκινητήρας συνεχούς ρεύματος 12 volt με χωρητικότητα 110 αμπερωριων που ήταν τοποθετημένες οι 4 μπροστά και οι τέσσερις πίσω και απέδιδε 8,16 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητα ήταν 64 km/h και η αυτονομία έφτανε τα 60 km/h αλλά μειωνόταν πολύ εάν το έδαφος είχε ανηφόρα.
Την ίδια περίοδο, εγώ ανέλαβα να σχεδιάσω πάνω στα μηχανικά μέρη του Ε8000 άλλους δυο τύπους ηλεκτρικών οχημάτων: Ένα τετραθέσιο αλουμινένιο τζιπάκι (Μπικίνι) και ένα κλειστό βαν (Μiner) τα οποία έφυγαν και αυτά σε μικρές ποσότητες για το εξωτερικό. Το τζιπάκι πήγε στην Αγγλία και το δεύτερο σε ορυχεία της Σουηδίας. Μετά από αυτό, η μικρή παραγωγική μονάδα που δουλεύαμε, έκλεισε το 1975 με το ξεκίνημα της μεταπολίτευσης. Δεν ξέρω το γιατί.
Πάντως, ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα αυτή η καινοτομία και κρίμα που δε συνεχίστηκε αυτή η προσπάθεια’’.
Το Ε8000:

http://www.koutipandoras.gr/sites/default/files/articles/2011/11/E-8000-%CE%A3%CE%BA%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%BF-%CE%93.%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%B7%CE%BB-360x270.jpg
http://www.koutipandoras.gr/sites/default/files/articles/2011/11/E-8000-2-%CE%A3%CE%BA%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%BF-%CE%93.%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%B7%CE%BB-360x270.jpg
Τα άλλα δύο μοντέλα που σχεδιάστηκαν από το Γιώργο Μιχαήλ:
http://www.koutipandoras.gr/sites/default/files/articles/2011/11/BIKINI-DESIGN-%CE%93.%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%B7%CE%BB-360x270.jpg
http://www.koutipandoras.gr/sites/default/files/articles/2011/11/Mine-DESIGN-%CE%93.%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%B7%CE%BB-360x270.jpg



http://www.koutipandoras.gr/sites/default/files/articles/2011/11/E-8000-2-%CE%A3%CE%BA%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%BF-%CE%93.%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%B7%CE%BB-360x270.jpg






http://heliev.gr/wp-content/uploads/2013/12/DSC01507-180x180.jpg
Η ίδρυση του Ινστιτούτου:
Μέχρι την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.), δεν υπήρχε στην Ελλάδα ένας διεθνής αναγνωρισμένος επιστημονικός και μη κερδοσκοπικός φορέας ο οποίος να φροντίζει για την ευρεία διάδοση της φιλικής προς το περιβάλλον και ενεργειακά οικονομικής αυτοκίνησης. Τον Ιανουάριο του 1991, 36 ιδρυτικά μέλη – κυρίως επιστήμονες, δημοσιογράφοι και οικολόγοι – υπέβαλλαν στα αρμόδια Ελληνικά Δικαστήρια το αίτημα ίδρυσης του Ινστιτούτου.
 Ως πλήρη Μέλη του Ινστιτούτου ονομάζονται απ' το Διοικητικό Συμβούλιο φυσικά πρόσωπα τα οποία πρεσβεύουν ότι ο εξηλεκτρισμός των διαφόρων οχημάτων είναι ο μόνος τρόπος να διασώσουν το περιβάλλον απ' τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφέρει ο στηριζόμενος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης τομέας των μεταφορών, λόγω του εκπεμπόμενων τεράστιων ποσοτήτων ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Το Ινστιτούτο είναι επίσης ανοικτό και σε εγγραφές νομικών προσώπων τα οποία ασκούν δραστηριότητες προς την ίδια κατεύθυνση για επιστημονικούς, ανθρωπιστικούς,  ακόμα και εμπορικούς λόγους.  Τα περισσότερα μέλη του Ινστιτούτου είναι καθηγητές, τεχνολόγοι, μηχανικοί παραγωγής, ερευνητές, επιβλέποντες μηχανικοί κ.λ.π.
Δραστηριότητες:
Η δραστηριότητα του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. :
1.      δημοσιευμένα κείμενα στον ειδικό χώρο της «Βιβλιοθήκης», στον οποίο έχουν πρόσβαση τα Μέλη του Ινστιτούτου και ειδικότερα στην κατηγορία δημοσιεύσεων με τον τίτλο «Εργασίες και Ανακοινώσεις».  
2.      Διοργάνωση διεθνούς αγώνα για ηλιακά αυτοκίνητα «Φαέθων 2004» που οργανώθηκε στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και συγκέντρωσε στη χώρα μας ομάδες απ' τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού.
3.      Προώθηση  Νομοθετικού πλαίσιου θέσπισης κινήτρων για την προώθηση των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την εξοικονόμηση ενέργειας, το οποίο οφείλεται στις συνεχείς και συστηματικές επαφές και ενημερώσεις που το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. έκανε προς τα εκάστοτε αρμόδια κυβερνητικά όργανα.  Απ' όλα τα ανωτέρω προκύπτει η σημαντική συμβολή του στα δρώμενα στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά τη διάδοση των νέων τεχνολογιών στις μεταφορές με στόχο τη δραστική μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, τη μείωση των προκαλουμένων ρύπων που διαχέονται στην ατμόσφαιρα και την ορθολογικότερη χρήση ενέργειας για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των πολιτών για μετακίνηση.
Κύριος στόχος:
Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων ως αποτελεσματικού εργαλείου προστασίας του περιβάλλοντος, ως μέσου βελτίωσης της ποιότητας ζωής, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και τελικώς ως μονόδρομου για την επιζητούμενη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα των μεταφορών.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ:
-ΤΟ 1991: ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ 2 ΗΛ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΠΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΙΝΗΟ ΓΙΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΝ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΑΔΕΙΕΣ
-1992: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΗΛ.ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.
-1994: ΤΟ ΕΛ.ΙΝ.ΗΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
-2004: ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ Ο PHAETHON=ΑΓΩΝΑΣ ΗΛ.ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΛΥΜΠΙΑΔΑΣ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:14 ΧΩΡΕΣ-150 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ. ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ 850 ΧΙΛ.
-2005-2010:ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
-2010: Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΕΛ.ΙΝ.ΗΟ ΩΣ ΕΘΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ .
                                                      




Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: 
·        ELECTRA” , METATΡΟΠΗ ΕΝΟΣ FIAT FIORINO (ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “STRIDE ECVΕΤ” )


Τεχνικά χαρακτηριστικά:
•κινητήρας, 32kW, 6000 rpm(τριφασικός, σύγχρονος με μόνιμο μαγνήτη)
•ηλεκτρονικός αντιστροφέας ισχύος με IGBT
•συσσωρευτές, Ni-Mh, 13kWh
•τάση, 192V
•τελική ταχύτητα, 130km/h
•αυτονομία, 105km




·        ΤΟ  ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ «ΕΡΜΗΣ» ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΛΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΤΙΣΕΙ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ( ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΟ ΡΑΛΛΥ “ΦΑΕΘΩΝ 2004”)





ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ TO ΕΘΝΙΚΟ
·        ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ Ι 2009 ΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
ΙΣΧΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:


160W
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ:


300 W
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:


32 km/h

ΜΕΓΙΣΤΗ
ΤΑΧΥΤΗΤΑ:


50 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:


1100 km/L
(0,09 lt/100km)







·        ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΚΑΜΠΡΙΟ-ΟΧΗΜΑ ΠΟΛΗΣ “NEAR ZERO FATALITY VEHICLE” ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Ι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου